Így készítse fel autóját a nyárra - hasznos tippek
Az autó valószínűleg a legnépszerűbb és legrugalmasabb módja annak, hogy elérjük úti célunkat. Nyár, napsütés… a legideálisabb idő egy jól megérdemelt belföldi vagy külföldi nyaraláshoz. Az autó számára azonban ez nem a pihenés, hanem a munka ideje, különösen, ha hosszú útra készül. Szeretnénk néhány tanácsot adni, hogy gondtalanul nyaralhasson és kiélvezhesse az utazás minden pillanatát.
Autó felkészítése:
- műszaki vizsga lejárat
- kötelező szerviz esedékesség
Ezek az adatok a forgalmiból és a szervizkönyvből, a LeasePlan MobilApplikációból ellenőrizhetők, vagy a Driver Centernél is lehet érdeklődni.
Hasznos tudnivaló, hogy tervszerű javításokat jobb szerda-csütörtökre időzíteni, több a szabad időpont a szervizeknél. Igénybejelentés a Driver Centeren keresztül www.leaseplan.hu/webszerviz; +36 1236 36 65 vagy (belépés rendszámmal/alvázszám utolsó 6 karakterével)
Indulás előtt mindig ellenőrizze az olajszintet, hűtőfolyadékot, ablakmosó folyadékot. Ha alacsony az olajszint, a motor lerobbanhat, ami magas szerelési költséggel jár.
Dokumentumok ellenőrzése:
- forgalmi érvényessége, ami nem más, minta műszaki érvényessége, lásd fent
- biztosítási zöldkártya érvényessége
- meghatalmazás EU-n kívülre (Ukrajna, Szerbia, Montenegró, Bosznia-Hercegovina, Macedónia, Albánia, Koszovó, Oroszorrszág) közjegyzős meghatalmazás
Hasznos tudnivaló, hogy ha valaki Görögországba utazik és Szerbián és Macedónián keresztül vezet az útja, akkor szintén szükséges közjegyzős meghatalmazás. Ennek díja 18.000,-Ft, átfutási idő 5 munkanap.
Assistance szolgáltatás ellenőrzése:
- A LeasePlan, azoknak az Ügyfeleinek, akik megrendelik, biztosít országúti segélyszolgálatot.
Kérjük utazás előtti hetekben ellenőrizze az autójához tartozó szolgáltatási szintet MobilApplikációja, Flottamenedzsere vagy a LeasePlan Driver Center segítségével. Belföldi Assistance kiterjeszthető 30 napos külföldi Assistance-ra, nettó 4200,-Ft-ért. Megrendelés dc.lphu@leaseplan.com címen keresztül írásban, flottamanger jóváhagyásával.
Utasok felkészítése, utazás előkészítése:
- Utasokok számának megfelelő láthatósági mellény, eü. doboz, tűzoltó készülék (van ahova kell).
- Víz, takaró, láthatósági mellény legyen náluk az autóban.
Csomagolási - tetőcsomagtartó, kerékpártartó stb. -tippek, pihenő idők?
- A nyári csúcsforgalmat, mely leginkább a hónapok közepén lévő hétvégékre és a július végi - augusztus eleji időszakra esik, érdemes elkerülni.
- Mielőtt útnak indul, tájékozódjon az éppen aktuális útmunkálatokról és közlekedési fennakadásokról a www.kozut.hu oldalon, és nézzen utána a külföldi országok sebességkorlátozásainak a http://ec.europa.eu/transport/road_safety/going_abroad/spain/speed_limits_en.htm portálon.
Felkészülés váratlan helyzetekre:
- Műszaki meghibásodás, defekt vagy káresemény esetén hívja az Assistance-ot a +36 1 483 33 33 számon.
Autópályán történő lerobbanás alkalmával hagyják el a leállósávot és húzódjanak a szalagkorlát mögé, illetve rakják ki a háromszöget és vegyék fel a láthatósági mellényt. készüljenek fel arra, hogy lerobbanás esetén minimum 2-3 órát kell majd a helyszínen várakozniuk
Ne vigye más szervizekbe autóját a LeasePlan engedélye nélkül, ugyanis ilyen esetekben Önnek kell viselnie a költségeket.
- Életveszélyben, bűncselekmény és tűz esetén először a 112-es számot hívja.
Olyan országok, ahol problémás a mentés:
- Horvátország nyáron csereautók percek alatt elfogynak, ezért fontos, hogy ne hezitáljanak a csereautó megrendeléskor. A szervizek túlterheltek, hosszadalmasabb lehet a szervizjavítás a megszokottnál. Hotel foglalás esetén a főszezonban nehézkes megfelelő szállást találni.
- Görögországban a migráns válság miatt nehézkes lehet az autók hazaszállítása.
- A kevésbé látogatott Balkáni országokban (Bosznia-Hercegovina, Montenegro, Albáni, Macedónia) az ügyintézés hosszadalmasabb a megszokottnál.
Tipikus hibák, amit az ügyfelek elkövetnek:
- Ügyfelek sokszor úgy gondolják, hogy biztonságosabb, ha maguknál tartják a kulcsot és a forgalmit külföldön, minthogy átadják a szállítós kollégának. Ennek hiányában viszont sem hazaszállítani sem a szervizjavítást megkezdeni nem tudják.
- Mentés, vagy csereautó használatának ideje alatt nem elérhető.
- Az ügyfél úgy intézkedik, hogy nem tájékoztatja a mentését szervező assistance-ot.
- Hasznos lenne, ha tudnák milyen települést hagytak el és merre tartanak a könnyebb helyszín beazonosítás végett.